søndag den 24. september 2017

Postkort fra #21 David Lagercrantz på besøg hos Saxo

(Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

*Reklame*

Saxo havde den 10. Sep. inviteret en flok bogblogger, læser og instagrammer til VIP-arrangement med forfatter David Lagercrantz - skulle det være gået nogles næse forbi hvem han er, så er det ham som har videre skrevet på Stieg Larssons bøger om Lisbeth Salander. 

Jeg mødtes med Linda fra Catsbookandcoffe på Nordhavn Station og så bevægende vi os mod Saxo, hvor vi ankom i god tid. Vi havde først placeret os i et lokale hvor vi troede vi skulle være, men der kom en sød medarbejder fra Saxo og førte os ind det rigtige lokale. Og sikker et syn der ventede os, der var både bobler, kager og snacks - vildt gode bolsjer! Kagerne smagte simpelthen så godt, men de var ikke nemme at spise stående. Fik lige en snak med Marie og Malene fra forlaget om de der kager, og jeg forslog macaroons til en anden gang. Men men men de kan ikke laves i sorte, Malene havde prøvet.


                                                               (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 


                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Da klokken slog 16.30 kom David så endelig, han holdte et kort oplæg hvor han fortalte om den nyeste bog "Manden der søgte sin skygge" - læs i øvrigt min anmeldelse her. Han snakkede om hvor han fik ideen fra til femte bind i serien, om hvad han havde lavet mellem bind fire og bind fem. Hvad han var i gang med nu, som blandt andet indebærer sjette og sidste bind i serien - THE GRAND FINAL, som David sagde. Han har lavet kontrakt på tre bøger i det hele, og planen er at efter bind 6 kommer der ikke flere. Dog sagde han mellem linjerne og ud gennem sidebenene, at nu må vi se, så måske der kommer flere. Denne skribent håber og krydser finger, lige nu ser hun bare frem til bog 6.

                                                    (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Der bliver fortalt med store armbevægelser :)

                                                              (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Og selvfølge skulle den søde forfatter skrive en lille krusedulle i min bog.
Men se nu her: Sascha er blevet til Sesche - jeg stavede oven i købet mit navn - men pyt jeg kan leve med det.

                                                            (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Saxo hev fat i mig og tre andre bogblogger for, at hører om vi ville stille op til et billede og citat, den var vi helt med på og det var David også. (billedet er venligt lånt herfra)

Fra venstre er det Unna, mig, David, Linda og Sofie.

(Venligst lånt af Saxo)

Tak til Saxo og Modtryk for en hyggelig eftermiddag :) Kommer gerne igen! 


1 kommentar: