lørdag den 2. september 2017

Postkort fra #19: Getaway til Århus

(Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Ahh, jeg har været på en lille getaway helt alene. Jeg har nemlig været en tur i Århus og det var er så fed en by. Jeg er vild med den.
Jeg valgte, at blive til en overnatning efter min event med Elsebeth Egholm og Politikens Forlag, se mere .......
Jeg havde lejet et værelse på Cabinn i midtbyen, et fint hotel hvor der var det der skulle være. Jeg havde lavet et tillæg på morgenmadsbuffet, men det var nu ikke noget at råbe hurra for. Det var som sådan fint nok og der var det der hører til en morgenmad, men jeg synes ikke det var de 75 kr. værd. Så vil jeg heller gå ud i byen og få en brunch. Men ellers var der ikke en finger og sætte på hotellet. 

                                                            (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Den første eftermiddag jeg var der, faktisk lige efter jeg var landet og mens jeg ventede på, at jeg kunne tjekke ind på hotellet, så jeg kunne komme af med min baggage, besøgte jeg blandt andet denne boghandel. Den var så hyggelig og jeg gik rundt der inde længe og hold nu fast - især jer som kender mig rigtigt godt og kender mit forbrug af bøger - jeg købte KUN èn bog!

                                                             (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Da jeg havde tjekket ind på hotellet og lige havde frisket mig lidt op, gik jeg en tur rundt i byen, inden jeg skulle på banegården og hente Cecilie, vi skulle nemlig lige til en event med Politikens Forlag og havde aftalt af følges derhen.


                                                        (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                             (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Er Århus ikke bare hyggelig - det synes jeg i hvert fald og glæder mig til, at komme igen en anden god gang.

Efter en god nat søvn - eller så godt som den nu kunne blive, når jeg stort set aldrig sover særlig godt et fremmed sted -  var det tid til, at se noget mere af Århus.

                                                            (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Jeg havde besluttet mig hjemmefra, at jeg i hvert fald skulle på ARoS og det kom jeg. Et virkelig lækket og gennemført museum. Jeg synes dog det var megaubehageligt at gå rundt oppe i regnbuen, men jeg ville hele vejen rundt og det kom jeg. Men jeg var godt nok også glad for, at komme ned igen.  
                                                          (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                         (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                               (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                          (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Jeg spiste frokost på Århus Streetfood - hold op et fantastisk sted - det kan jeg kun anbefale, at man gør hvis man er på de kanter. Der er alt mellem himmel og jord og det er lige meget om du er kødspiser, vegetar eller veganer, der er noget for alle. 

                                                   (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

Jeg havde en hyggelig og dejlig lille getaway, som på ingen måde er sidste gang, jeg gør. Det er faktisk ret fedt, at tage af sted alene. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar