onsdag den 12. juli 2017

Postkort fra #16: Bisættelse ved min elskede morfar

(Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

I dag er det præcis en måned siden min højtelskede morfar sov ind efter kort tids sygdom. 

Fra vi fik af vide, at morfar var uhelbredelig syg af kræft og til han gik bort, gik der kun  
12 dage. Vi ønskede alle, at selv om det er hårdt, at det ville gå stærkt, så morfar ikke nåede, at mærke noget til sygdommen. Han var nemlig ikke mærket af det, og havde heller ikke nogen smerter. Til gengæld var han rastløs og havde svært ved, at finde ro.

Jeg nåede hjem til Fyn og besøge ham 9 dage før det var slut. Det var en rigtigt hyggelige dag sammen med ham og min mormor. 
Altid når man var i selskab med morfar skulle vi spille spil, som regel kort eller terninger, det sidste lange stykke tid har det var Balut, der var hittet. Og denne sidste dag med ham nåede vi, at spille to spil inden han blev træt og måtte ind og hvile sig. Et minde der vil leve for altid.  

Morfar gik bort den 12. Juni og om lørdagen tog jeg endnu en gang turen hjem til Fyn, for at deltage i hans bisættelse og sende ham på hans sidste rejse. 

Det var en smuk dag lige i morfars ånd, men selv om det var smukt var det nok en af de hårdeste dage jeg indtil nu har oplevet.

                                                             (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                                   (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

                                                           (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset) 

              R.I.P MORFAR - DU ER SAVNET - HÅBER DU FÅR DIN DAGLIGE SNAPS!

2 kommentarer: