mandag den 31. juli 2017

Perfekte dage af Raphael Montes

                                                    (Copyright Sascha Jensen/livet i dukkehuset)
                                                                 
*Reklame*

Titel: Perfekte dage
Forfatter: Raphael Montes
Forlag: Gyldendal
Udgivet: 2017
Eksemplar fra: Forlaget
Genre: Thriller
Serie: -
Bedømmelse: ★★★★

Uhh.....sikker en thriller, den er umiddelbart ikke hvad jeg vil definere som en thriller, i starten af fortællingen, men jeg skal da lige love for, at jeg tog fejl jo længere jeg kom i den. 

Têo, er medicinstuderende og bor hjemme ved sin mor. En mor, som blev lam i en trafikulykke, og som Tëo tager sig af Têo er af natur genert og det med pigerne kører ikke rigtigt. Egentlig an han bedst lige Gertrud, problemet er bare af hun er af ældre dato og for øvrigt også død. En dag møder han Clarice til en grillfest og forelsker sig i hende. Problemet er lidt, at hun ikke rigtig ser til hans side.

Clarice er ung pige, som lever livet på kanten og som gerne vil være manuskriptforfatter. Têo følger efter hende og prøver, at komme i kontakt med hende. Da hun ikke som sådan viser interesse i ham, slå han hende ned og bortfører hende. 

Han tager hende på roadtrip, i håbet om, at hun kan få skrevet sit manuskript, men også i håbet om, at hun forelsker sig i ham. På denne roadtrip sker der ting og sager, som hverken Têo eller Clarice kan forudse. MEN tro mig, det kan du som læser godt nok heller ikke og det er her det for alvor går op for dig, at den er god nok. Det er en thriller!

"Perfekte dage" er brutal, gennemført, velskrevet og svært, at ligge fra sig. Raphael Montes er en forfatter, som jeg håber vi kommer til, at se mere til Danmark. 

Jeg vil anbefale denne til alle, som gerne vil nyde en anderledes thriller.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar