fredag den 10. marts 2017

Postkort fra #14: Bogbloggertræf i København

Søndag d. 5. Marts drog jeg mod København for, at deltage i bogbloggertræf, som bloggen Mellem linjerne og KBH læser, havde inviteret til.  Den var en virkelig dejlig dag, og en supergod event. :)

                                                                  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Her ser I dagens program, det var tætpakket og der var knald på, men pigerne fra Mellem Linjerne var gode til at holde tiden. :)

                                                                           (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Der var også frokost, kaffe, te og vand, der manglede bestemt intet. Og det var virkelig lækket mad!


                                                                          (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Louise fra KBH læser lagde ud med at byde velkommen og fortælle lidt om samarbejdet mellem dem og Mellem Linjerne.
                                                                         (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

De tre piger  Rikke, Rikke og Sara fra bloggen, kom også på scenen og bød velkommen.


                                                                          (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Forfatter Thomas Clemen, som jeg personligt havde glædet mig til, at hører, var der blandt andet for, at tale om sin nye bog "Jeg er Sif", som udkommer d. 31. Marts. Men hans hovedopgave var, at fortælle om skriveprocessen og samarbejdet mellem forfatter og forlag. Han var sjov og underholdende og jeg glæder mig vildt til hans næste bog kommer. :)



                                                               (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Camilla Høy, som er pressechef ved Politikens Forlag, var på besøg for, at informere om hvorfor blogger er så vigtige for forlagene og hvorfor at Politikens Forlag indleder samarbejde med netop os bogbloggere. Hun kom også med nogen små fif hen af vejen.

                                                                             (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Forfatter Jacob Weinreich, der er den ene part af synonymet A.J. kazanski og Anna Ekberg, fortalte om sit samarbejde med den anden part bag. Og om hvorfor de skriver under to synonymer og ikke under eget navn. Jacob læste også op fra den nyeste Anna Ekberg bog, der endnu ikke er udkommet. Og jeg må indrømme, at da han var færdig med at læse ville jeg bare have mere. Så nu må jeg lige have finger i den første Anna-bog så jeg er klar til den næste.



                                                                         (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Julie Hastrup og Lotte Petri var der også. Julie fortalte om sin næste bog i serien om Rebecka og Lotte fortalte om hvorfor research er så vigtig for en forfatter.

                                                             (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

                                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Rikke fra det nystartede Forlag Drømmefangeren, var der også. Rikke har selv en blog og har blogget i mange år, og har nu sammen med forfatter Pernille Vørs startede et forlag. Rikke fortalte om sin tid som blogger og hendes erfaring med at samarbejde med forlagene og hvordan hun selv kan bruge den erfaring i hendes arbejde som forlagsejer.

                                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Vi havde også fornøjelsen af Katrine og Anika, som begge er blogger. Jeg var så træt på dette tidspunkt og mættet af indtryk, at jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan huske hvad de snakkede om.

                                                                        (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Til sidst gik KBH læser på igen, for at tage en snak med os om hvordan man kan bruge bloggerne under festivalen KBH læser.


                                                                             (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Vi fik også en goodiebag med hjem, jeg har dog de tre af bøgerne i forvejen, så hold øje med bloggen d. 16. Marts, for der vil der komme en Give-Away op i anledningen af bloggens 4 års fødselsdag. Hvor du netop kan vinde en af to bogpakker :)


                                                                           (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Jeg var også så heldig at Rikke og Pernille gav eksemplar af to bøger, mod at jeg anmelder dem på bloggen. Som I kan se stikker der et bogmærke ud af den ene, den er jeg nemlig gået i gang med. Tak til jer. :)

Og TAK til pigerne fra Mellem Linjerne og KBH læser for en dejlig dag. ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar