onsdag den 14. september 2016

Undervejs af Tobias Larsen

                                                                            (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Undervejs - Tobias Larsen - Forlaget Copenhagen Storytellers - 4/5 stjerner - Udgivet 14. September 2016 - Eksemplar fra forlaget 

Digte, som rammer og giver mening!

Tobias Larsens debut-digtsamling "Undervejs" er et indblik i hans verden og hans færden fra at gå fra ung til voksen. Tak fordi jeg måtte være med på den vej, jeg kan nikke genkende til meget af det, selv om jeg er kvinde, da meget af vejen er den sammen, hvor vidt du går fra dreng til mand eller fra pige til kvinde. Tobias Larsen er bestemt en digter, som er værd at have antennerne ude efter, håber i hvert fald der kommer mere fra hans hånd.

Digtene omhandler kærlighedens randsaglige veje og livets finurligheder i takt med, at dit liv ændre sig. Især digtet "Skør pige" gav et kæmpeindtryk på mig og sidder i mig så dybt og så meget at det kunne være mig, det var skrevet om og til. Men flere af digtene er nogen, du som læser kan forholde dig til. Tobias har skrevet i et flydende, let og skønherligt flow og du vil bare have mere. Tobias skriver så godt, at hvis du er meget visuelt, kommer der helt klart billeder op på nethinden og minderne fra din egen ungdom, hvor vidt der er længe siden du var i den eller oplever den lige nu, vælter frem.

Alt i alt en vidunderlig oplevelse og en vanvittig dejlige "road down the memory lane". Jeg følte flere gange at jeg var 18-20 år igen på godt og ondt. :)

"Nu Falmer Hendes Fingre

Vinden er ligeglad
 med mig
Den vil bare blæse
 og fryse min kærlighed ned

Den vil bare blafre i paraplyerne
 og stjæle vores blade
så vi efterlades blottede og nøgne
 for den grusomme vinters
 knurren om hjørnet

Og nu falmer hendes fingre
 og jeg glider ud i det frie fald
 ind i mig selv
mens en million hjerteslag
 dundrer for mine ører"








Ingen kommentarer:

Send en kommentar