lørdag den 13. august 2016

The Currently Reading-tag

Jeg har flere gange hos andre blogger set denne lille leg, og da jeg endnu ikke har været så heldig at andre har tagget mig i den, vælger jeg selv at ligge den op. Elsker altså disse små lege :)

                                                             (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)


Hvor mange bøger læser du ad gangen? Som udgangspunkt læser jeg altid tre bøger af gangen, hvorfor det i tidenes morgen endte på tre husker jeg ikke. I skrivende stund har jeg gang i fire.

Hvis du læser mere end én bog ad gangen, hvordan bestemmer du så, hvornår du skal skifte mellem  dem? Grunden til, at jeg altid er i gang med flere bøger på en gang er netop for, at jeg kan læse lige præcis den jeg er i humør til. Så det er meget lystbetonet hvad jeg læser.

Skifter du bogmærke undervejs i en bog? Nej, det gør jeg ikke, hver bog hvert sit bogmærke, der forbliver i bogen til den er færdiglæst.

Hvor opbevarer du bøgerne, du er i gang med at læse? De ligger enten på mit natbord eller på bordet i mit læsehjørnet. Jeg kan godt lide, at der er orden i tingene, så når jeg er færdig med, at læse ligger jeg altid bogen tilbage på en af de to pladser.

Hvad tid på dagen bruger du mest tid på at læse? Åhh, det er meget forskelligt. Jeg arbejder som udgangspunkt kun i aftenvagter, så på de dage hvor jeg skal på arbejde er det formiddag og når jeg kommer hjem. På fridage kan det være lige når lysten rammer mig. Men jeg læser altid en halv times tid eller mere inden sengetid.

Hvor længe læser du typisk ad gangen? Det er igen meget forskelligt, alt fra 10 min til flere timer.

Læser du indbundne bøger med eller uden smudsomslag? Helt klart uden! Jeg synes smudsomslag er virkelig trælse at sidde med.

Hvilken stilling læser du oftest i? Siddende eller liggende.

Tager du læsestof med dig, når du skal noget? Jeg har ALTID en bog i tasken, det har jeg haft siden jeg var barn, for man kan aldrig vide hvornår der lige er et hul til at læse. Desuden er jeg pendler, kører med bus frem og tilbage til arbejde, så der er det rart med læsestof til de dage hvor jeg ikke høre musik på turen.

Hvor ofte opdaterer du din Goodreads status på bøger, du er ved at læse? Det gør jeg ikke ret tit synes jeg. Det sker som regel kun et par gange under læsning og når jeg er færdig med bogen.


                                                                        (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)


Det sidste spørgsmål går på hvem man gerne vil tagge til at videreføre legen, og her har jeg valgt Maria og Jeanette til at svare, håber de vil lege med :)


                                                                             (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar