torsdag den 12. marts 2015

Bødlen af Chris Carter

                                                                (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Chris Carter - Bødlen - 3/5 stjerner

Bødlen kender deres værste frygt og det er kun til hans fordel!

Det hele starter med et brutalt mord i en kirke i Los Angels. En præst er blevet myrdet, halshugget og fået stukket et hunde-hoved ned til sin krop. Præstens hoved dukker senere om i forbindelse med endnu et mord. På præstens krop er skrevet tallet 3 men hvorfor og betyder det er der er flere og i så fald hvor mange?
Kriminalassistenterne Robert Hunter og Carlos Carcia bliver sat på sagen, som drejer dem i lidt forskellige retninger. De møder blandt andet Mollie, en 17 årige pige, som får nogen syn og efterglimt af mordene, men er hun oprigtigt eller er hun en af Los Angels mange fusker, som kun er ude efter hurtigt penge og kan Hunter og Carcia stole på hende.

Bogen er velskrevet, sproget er flydende og plottet holder hele vejen igennem. Det er en krimi med fart på fra start til slut. Og jeg sad mange gange og glemte at trække vejret fordi det blev en tand for spændende. Desværre mindende den mig om noget jeg har læst før og det trækker altså ned i min bog.

Jeg havde fornøjelse af, at høre Chris Carter til Bogforum i København sidste år og jeg blev meget draget af ham og hans måde at indleve sig selv og publikum på, at jeg nok havde for høje forventninger til at måde at skrive på. Jeg havde nok håbet på at hans levende og sprulende jeg var smittet af i hans skrivestil og fortælling.

Men det har været en positiv oplevelse af læse Bødlen, men han er nok ikke en forfatter jeg kommer til at læse meget mere af.

(denne anmeldelse ligger også på Bogrummet.dk hvor jeg skriver som Saspigen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar