søndag den 23. november 2014

Syv satans lange dage af Jonathan Tropper

                                                                     (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Syv satans lange dage - Jonathan Tropper - Forlaget Modtryk - 340 sider - 3/5 stjerner

En bog om familie og sammenhold eller mangel på samme.

Mød Judd, der har forladt sin kone fordi hun har en affære med hans chef, også er hun for resten også gravid med den der chef. Judd's far er død, så da vi møder Judd er han på vej hjem til begravelsen og for at sidde Shiva med sin mor og søskende i syv dage. Syv dage er lang tid når man ikke er vant til at være i rum sammen mere end et par timer. Der sker også ting og sager på de dage, plus der kommer nogen sandheder og hemmeligheder på bordet. Familien er enorm dysfunktionelle, de taler ikke om problemerne, dog kommer det langsomt i løbende af de syv dage, og de ender tit i konflikter, der bliver løst med vold. Der er en del slåskampe i bogen. I løbet af de her dage udvikler personerne sig dog i takt med at der bliver åbnet op for tingene.

Umiddelbart en bog, som fangende mig og jeg er glad for at have læst den. Men slutningen var desværre for forudsigelig for mig, hvilket gjorde, at jeg sad tilbage med en lidt tom fornemmelse. Jeg har dog morede mig skønherligt flere gange i læseprocessen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar