mandag den 10. november 2014

Den grænseløse af Jussi Alder-Olsen

                                                              (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Den grænseløse - Jussi Alder-Olsen - Politikens Forlag - 546 sider - 5/5 stjerner

En bog om jalousi, mord, Carl Mørck, Assad og Rose.

I min verden har Jussi gjort det igen. Han har skrevet en helt igennem gennemført krimithriller, som rammer lige der hvor den skal, nemlig i hovedet, den giver mig billeder og den giver mig tanker. Og som altid med de kære afdeling Q bøger så giver den mig en overraskede slutning. Endnu engang havde jeg jo slet ikke og jeg mener SLET IKKE regnet ud hvem der stod bag drabet på Alberte. Se det er en rigtig krimi i mit univers.

På Bornholm i 1997 bliver en ung pige fundet død. Hun er blevet kørt ned og slynget op i et træ. Den politimand, som finder hende vier sit liv til finde ud af hvem, som gjorde det. I 2014 kontakter han Carl Mørck for nu orker han ikke mere. Men Carl er ikke lydhør og næste dag begår politimanden selvmord. Det bringer Carl og co. til Bornholm. Ind i den spirituelle verden og ind i et net af jalousi. På jagt efter en mand med et navn på tre bogstaver, der var/er svært glad for kvinder. Og er det mon det rigtige sted de leder.

I denne bog træder Rose mere i karakterer og får en mere fremtrædende rolle. Ligesom der løftet lidt mere af Assads historie. Carl Mørck kæmper stadig med "Sømpistol-sagen", sin fætters død som sætter noget i gang hos Carl. Fantastisk som der i hver bog bliver afsløret mere og mere om vores hovedperson. I "Den grænseløse" møder vi også Gordon, den nye mand på holdet, dog i en meget lile birolle. Men mon ikke hans historie også bliver afsløret lidt efter lidt.

Kære læser, skulle I endnu ikke have fået læst denne ikke mindre end fantastisk bog - eller de andre fem i serien - så skynd jer at komme i gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar