torsdag den 2. oktober 2014

Sådan tackler du modgang af Christina Berndt

                                                                 (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

*Reklame*
Christina Berndt - Sådan tackler du modgang - Gads Forlag - 249 sider - anmeldereksemplar - 2/5 stjerner - udkom 24. September 2014

Der findes et hav af selvhjælpsbøger for det ene og for det andet, og jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg har en svaghed for dem. Nogen af dem er virkelige gode, nogen er middel og nogen er knap så gode. Nogen fanger en og andre gør ikke. Desværre hører "Sådan tackler du modgang" til det sidste. Jeg var ved, at opgiv flere gange undervejs og har lidt svært ved, at beskrive bogen. Men jeg vil gøre et forsøg.

Bogen tager udgangspunkt i hvordan vi tackler modgang via vores psykiske modstandskraft, som er vores hemmelige våben til, at kunne klare lidt af hvert. Bogen handler også om hvordan vi finder vores styrke og kræfter frem i svære situationer. Til dels er bogen lærerig men på andre tidspunkter havde jeg lidt svært ved, at finde hoved og hale i den, hvilket for mig er ret surt da jeg havde glædet mig til, at få nogen tips til hvordan jeg finder denne styrke frem. Jeg blev desværre ret tit mere forvirrende end at jeg fik gavn af bogen.

Den er skrevet i sprog hvor vi alle kan være, selvom forfatteren er videnskabsjournalist, så det er bestemt et plus synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar