mandag den 25. august 2014

Prospect Park West af Amy Sohn

Prospect Park West
Amy Sohn
Lindhardt og Ringhof
478 Sider

  (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset) 

                                                             (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Vi følger 4 kvinder i den bedre del af Brooklyn - New York.  4 kvinder, der alle kæmper med hver sit i forhold til mænd, ægteskab, karriere og børn.

Vi møder Rebecca, der lider under, at hendes mand og hende ikke har haft sex i 1½ år. Rebecca indleder en affære med en anden mand, som ender med at få nogen følger, som hun ikke lige havde regnet med.

Vi møder Karen, som bare gerne vil flytte til et bedre område, hvor der er en bedre skole til hendes barn.

Vi møder Melora, som er filmstjerne og på lidt forskellige piller og har svært ved at få hænge sammen.

Vi møder Lizzie, tidligere lesbisk men nu gift med en mand, der er musiker og aldrig hjemme.

Bogen er alt for lang og kunne for min skyld godt være 100 sider kortere. Jeg kedede mig tit undervejs og har været meget længe om at læse den. For mig er det vigtigt, at siderne nærmeste vender sig selv og at jeg ikke kan vente med, at finde ud af hvad der sker videre i historien. Her tænkte jeg kun på om den ikke snart var slut.
Da jeg købte bogen, glædede jeg mig virkelige meget til den - jeg tror desværre jeg havde for høje forventningen til den. I noget af teksten bagpå bogen står der at det er Desperate Housewives som møder Sex and the City - det havde jeg meget svært ved at sætte mig ind i - så den skuffede mig en del. :( for jeg er fan af begge serier!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar