lørdag den 2. august 2014

Eleanor og Park af Rainbow Rowell

                                                                        (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Eleanor og Park af Rainbow Rowell
Gads Forlag
309 sider

Fornemmelse af at åben en bog du bare ved vil falde lige i din smag, den følelse er helt vindunderlig, også havde jeg det med Eleanor og Park. Jeg har nydt den i fulde drag, jeg har grint, jeg har grædt, jeg har været sur og jeg har været glad. Rainbow Rowell rammer bare så mange punkter fra ens ungdom med den første kæreste og det første kys. Det med ikke at passe ind men finde en som man mener man går i spænd med. Bogen er virkelig velskrevet og siderne vender seriøst sig selv.

"De passer ikke ind men de passer til hinanden"

Vi befinder os i 1980'erne og kassettebåndene og drejetelefonen lever i bedste velgående, jeg husker det som var det i går, når jeg lå på mit værelsesgulv og lyttede til musikken mens jeg ventede på at telefonen skulle ringe. Og det var en evig kamp om hvem det mon var til mig eller min bror. De år hvor du er teenager og har et behov for at passe ind - det er bare ikke sikket du gør det.

Bogen handler om kærlighed, familieliv på godt og ondt, mobning, skoleskift, og om problematikker som ikke ændrer sig hvor vidt du er i 1986 eller i 2014. Den handler om ting du som teenager før eller siden vil opleve, ikke nødvendigvis på egen hånd men måske i din omgangskreds.


                                                                         (Copyright Sascha Jensen/Livet i dukkehuset)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar