lørdag den 22. juli 2017

Postkort fra #16: To tosser på tur - om, at lege turist i eget land


En veninde og jeg tog i sidste uge ud i det blå for, at lege turister i eget land - jeg elsker, at udforske dele af vores skønne land. Synes vi har en masse perler i Danmark, det handler bare lige om, at finde dem :) 

Vi lagde ud med, at kører til Faxe Kalkbrud - jeg har været der en gang før og synes det er så fedt et område, det er lige som om du befinder dig sydpå selv om du er midt på Sjælland.



Det var lige ved vi ikke kom derned, da Bodil ikke er meget for højder og tro mig, der er LANGT ned. Men vi tog det i et stille og roligt tempo og Bodil fik den tid hun havde brug for, og hun gjorde det. Hun kom derned.... Hun er så sej!


Nu kommer der lige en masse billeder fra kalkbruddet :)









Vi faldt i snak med en ældre herre, som var vokset op ikke så langt fra Faxe, men nu boede i Frederikshavn. Han havde været  en tur i Nordsjælland for, at besøge sin datter og var nu på vej hjem til Jylland igen. Han var en mand med en masse historier og jeg kunne have lyttet til ham hele dagen. 

Efter vores lille tur i Faxe, var vi blevet meget sulten og besluttende os for, at kører til Præstø og spise frokost. Der havde ingen af os været før. så vi blev meget overrasket over hvor smukt og hyggeligt der er. 



Min frokost, som virkelig smagte godt og bare var så lækkert!

Og så lige lidt stemningsbilleder fra Præstø.








Det var her vi spiste og det kan kun anbefales hvis man er på de kanter.

Det var en rigtig skønherlig dag og jeg glæder mig til næste gang vi skal ud og lege turister i eget land :)


2 kommentarer:

  1. Flot natur og stemningsbilleder. Det virker på mig, som I havde en god tur :D

    SvarSlet