torsdag den 26. januar 2017

Bogklub #1: 1984 af George Orwell


Jeg har fundet mig en ny bogklub, sidste år i Maj valgte jeg, at sige farvel til min gamle læsegruppe, vi havde været sammen i fem år, og jeg trængte til luftforandring. I går var vi samlet for, at tale om den første bog vi har læst, nemlig "1984" af George Orwell.

Vi var stort set enig om bogen, at den er tung, lang, dystre og sort hele vejen igennem, der er intet lyst og positivt i den. Den førte os ud på lange snakke om overvågningssamfund, 2. verdenskrig, den situation USA står i lige nu med en ny præsident. og helt frem til hvordan facebook kan vide en masse om os og målrette deres reklamer osv. til lige netop os.

Det blev også til en snak om bogen men det var ikke den der fyldte så meget, mere alt det den førte med sig.

Det var en superhyggelig aften og jeg glæder mig allerede til næste gang. Der skal vi læse "Fiskerne" af Hans Kirk.


2 kommentarer:

  1. Den bog har bare fået en revival pga det amerikanske præsidentvalg.Jeg har aldrig fået den læst. Åbnet den et par gange, men ikke følt mig synderligt ansporet til at læse den. Måske jeg skulle forsøge igen.

    SvarSlet