tirsdag den 3. januar 2017

Biografklub Danmark sæson 2016/17 #4: Min far Toni Erdmann


I december var min veninde Betina og jeg igen i biografen i forbindelse med Klub Danmark, denne gang skulle vi se "Min far Toni Erdmann". Vi var begge lidt skeptiske fra starten og havde aftalt et kodeord, hvis en af os gerne ville gå. Og jeg indrømmer blankt, at efter en lille time, smed jeg kodeordet af sted. Jeg kedede mig rigtigt meget og filmen gav mig intet, så at bruge underlig to timer oven i den time jeg allerede havde brugt, var ikke på tale for mit vedkommende. Heldigvis var Betina med på at gå. Ellers havde vi aftalt at, den anden bare kunne blive.

" Den tyske karriekvinde Ines (Sandra Hüller) arbejder på et outsourcing-projekt i Bukarest, da hendes far dukker uanmeldt op. Winfred (Peter Simonischek) vil gerne ind på livet af hende, men det er svært, og i afmagt iklæder han sig en kikset paryk og falske tænder, hvorefter han – under dæknavnet Toni Erdmann – begynder at mingle med hendes venner og forretningsforbindelser. Der er heldigvis mening bag galskaben, for tosserierne er både filmens og Tonis redskab til at åbne op for de store følelser…"

Jeg kan IKKE anbefale denne film.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar