lørdag den 5. november 2016

Biografklub Danmark sæson 2016/17 #3: Kvinden i toget


Vi er nu nået til film nummer tre i Biografklub Danmark - Kvinden i toget. Og i går tog min veninde Betina og jeg ind for at se den. Det var dog ingen succes, hold nu op den er dårlig og tangere til at være en B-film.

Normalt så vil jeg helst have, at bogen er bedre end filmen, men lige denne gang havde jeg det omvendt, mest fordi jeg ikke var særlig glad for bogen, så håbede lidt at filmen kunne give mig en forståelse for hvorfor. Men det lykkedes ikke for den. Desværre!

Jeg synes, at den var langtrukken, kedelig og der var virkelig dårligt skuespil i den. Emily Blunt, som spiller Rachel er den, som holder filmen oppe på et nogenlunde niveau, og her mener jeg faktisk 2 stjerner, havde det ikke været for hende var jeg landende på en stjerne.

"Thrilleren ’Kvinden i toget’ følger Rachel Wilson, som har svært ved at komme videre efter sin skilsmisse. Hun bruger nu hverdagene på at køre i toget mellem Manhattan og New York.

Rachel forsøger at glemme sit forspildte liv ved at drukne sine sorger, og fantasere om Megan og Scott Hipwell, der bor i et hus på samme gade, hvor hun selv delte et hjem med eks-manden Tom. Parret bliver iagttaget med misundelse hver dag fra togets vinduesplads.

Alkoholmisbruget tager over for Rachel, da hun en morgen vågner op med et blodigt ansigt og hukommelsestab. Senere bringes en efterlysning om, at Megan er forsvundet sporløst, og det er nu op til den forvirrede kvinde at finde ud af, hvad der skete den aften."



Ingen kommentarer:

Send en kommentar