tirsdag den 20. september 2016

Biografklub Danmark sæson 2016/17 #1: Florence

Min veninde Betina og jeg er i år tilmeldt Biografklub Danmark og min plan er, at hver gang vi har set en film vil der komme et indlæg her på bloggen :)


Den nye sæson af Biografklub Danmark er skudt i gang og i går var jeg inde og se den første af de 10 film.

"Florence" hed den og handler om Florence Foster Jenkins og er lavet over virkelige hændelser. Florence blev født i 1868 og døde i 1944. Florence havde syfilis og levede med døden som sin livspartner. Florence var en amatørsangerinde, der faktisk ikke kunne synge, men det var der vist ingen der nogen siden fortalte hende. Hun var gift med St. Clair Bayfield, som også var hendes manager, der var god til at bestikke folk, så de kom til Florences shows og holdte mund med hvor dårligt det egentlig var. Det samme gjorde han med aviserne, så de kun skrev gode anmeldelser.

I filmen "Florence" bliver hun spillet af skuespiller Meryl Streep, som gør det helt fantastisk. Jeg er ikke mindre end begejstret for Meryl, og synes hun er en af de bedste kvindelige skuespiller til dags dato. 

En film, som var dejlig at se, men som jeg nok ikke ville have valgt at se, hvis det ikke havde været for Biografklubben. :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar