onsdag den 2. marts 2016

Månedlig opsummering: farvel til Februar

I det lille dukkehus er Februar gået med arbejde og motion for mit vedkommende og sov og sjov for Hr. Helmigs.
Februar måned har stået på kursusweekend med DepressionsForeningen. Den har stået på gåture og kaffesladderhygge med gode venindekollegaere. Og så har Februar stået på masser af hjemmelig hygge i lænestolen med masser af bøger, te, kaffe og en sovende Hr. Helmig ved ens fødder.
Februar har også været en måned hvor jeg har sagt farvel til nogen ting og goddag til nogen andre. Blandt blev jeg tilbudt en midlertidig stilling i det bofællesskab hvor jeg gennem de sidste år har arbejdet som pædagogvikar både som løs og i et længere vikariat. Det sagde jeg ja tak til med start den 1. Marts. Så det er farvel til løs vikar til mere fast i et stykke tid. Det betyder også farvel til de supplere dagpenge, hvilket er en dejlig følelse. Jeg har valgt, at sige farvel til min læsegruppe, som har været en del af mig de sidste fem år. For mig handler det om, at det er tid, at komme videre, og at jeg ikke rigtigt havde lysten længere. Tænker at jeg på et tidspunkt får lysten tilbage igen og så må vi se om jeg til den tid kan finde en gruppe.
Februar måned sluttede af med en voldsom omgang influenza hvor jeg var nedlagt i 6 dage før jeg rejste mig af sygesengen. Og i skrivende stund er jeg endnu ikke over den men er da startet op på arbejde igen, så håber jeg snart af have kræfter til at kunne træne igen.

I Februar læste jeg: 8 bøger, det er jeg godt tilfreds med, det er en mere end i Januar.

I Februar købte jeg: 9 bøger - hvor af de 8 er en serie.

I Februar har jeg fået tilsendt: 6 bøger - det er dejligt.

Februars store læseoplevelse: Jeg nød at læse "Mios Blues" af Kristina Ohlsson. Og i flg. Goodreads er det også den jeg har givet flest stjerner i denne måned,

Februars mest skuffende læseoplevelse: Det er helt sikkert "Skriveren" af Max Madsen, jeg havde glædet mig så meget til den, men den levede på ingen måde op til forventningerne.

I Februar smed jeg: 1,5 kg - hvilket jeg er godt tilfreds med. Alt i alt har jeg nu tabt mig 15,5 kg, siden 1. Januar 2015 :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar