tirsdag den 13. oktober 2015

Usikker fremtid lig stress :(

I det lille dukkehus går vi en meget usikker fremtid i møde, her den 31. Okt. slutter det barselsvikariat, jeg er i, og jeg kommer ud til arbejdsløshed. Og for mig er det lig stress. Det er jo ikke fordi jeg ikke har vidst hele tiden, at der var en slutdato og det er jo ikke fordi jeg ikke har søgt andre stillinger, for tro mig det har jeg. Jeg har bare ikke været heldig at få nogen - endnu.


Når du lider af stress, skal der ikke meget til at slå dig ud, og det at søge og søge og ikke have heldet med sig, gør det ikke bedre. P.t. kan jeg mærke at mange af mine symptomer er på vej, jeg er f.eks. træt hele tiden, grådlabil og har mere eller mindre ondt i hovedet hele tiden. I går tog jeg konsekvensen af det og tog mig en feriedag i dag ellers ville det have kostet en sygedag kunne jeg mærke. Heldigvis kunne det lade sig gøre. Jeg bliver ikke som sådan stresset af at gå på arbejde, som jeg bliver af min usikker fremtid, men når jeg er tæt på at tude hele tiden, er det svært at være til stede for beboerne hunderede procent.

Jeg er uddannet pædagog og er blevet glad for mit erhverv igen, da jeg blev syg tilbage i 2010 med stress-relaterede depression var jeg ikke sikker på at jeg nogen siden ville vende tilbage til faget. Jeg prøvede også af nogen gange i to forskellige børnehaver, men det gik ikke. Og jeg kan mærke, at det at jeg er nød til også, at søge vuggestue og børnehave gør mig bange og usikker, for hvad hvis jeg får det og hvad hvis det ikke går og jeg bliver syg igen. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg har det bedst med, at arbejde på special området, men i disse tider hvor jobbene ikke lige frem hænger på træerne er der jo ingen garanti for, at jeg er så heldig, at få et lignede job, som det jeg har nu. 

Jeg håber at heldet snart er med mig, så jeg ikke ender med gøre mig selv syg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar