søndag den 16. august 2015

Hvor solen græder (Læsegruppe #2)


I onsdags var det atter tid til at mødes i min læsegruppe, vi har holdt en ret lang sommerferie, så det var rart at se de andre igen og få styr på hvordan de går og har det.

Til denne gang havde vi læst "Hvor solen græder" af Puk Damsgård.
Jeg har givet bogen 3 stjerner på www.Goodreads.com - og det er fordi jeg synes det er vigtig bog, med et budskab som der helt klart skal formildes ud. Men når det så er sagt, synes jeg bogen er tam og jeg sad hele tiden med følelsen af at der var noget som manglede, men jeg kunne ikke rigtig sætte finger på hvad. Da vi sidder og diskutere bogen kommer vi frem til at jeg jo har haft mit humanistiske syn på (arbejdsskadet - uddannet pædagog), så jeg manglede helt klart mere dybe i de personer som Puk Damsgård beskriver i bogen. Men for forfatteren har hun ville fortælle Syriens historie om et land i krig og ikke som sådan om menneskerne, som jeg gerne ville have det,
Puk Damsgård er uddannet journalist og bogen er skrevet med et journalistiske syn, der gør det til en anderledes læseoplevelse.

En bog jeg vil mene alle burde læse, uanset om du er interesseret i Syriens historie og følger med i krigen eller ej.
Jeg er umiddelbart glad for at Jane valgte vi skulle læse denne, for jeg ville nok ikke selv have hivet den ned fra hylden. Dejligt at blive "tvunget" til at læse noget andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar