søndag den 7. december 2014

Den søde juletid


Vi er nu en uge inde i December og i det lille dukkehus juler vi en del. Eller det vil sige ejeren gør for husets anden beboer sover, spiser og leger jo bare gennem måneden.

Jeg ELSKER julekalender og ser dem gerne flere gange i løbet af julemåneden. I det lille dukkehus har vi intet tv, så de julekalender, som vises der ser jeg så ikke. Men så køber jeg en på tilbud en gang imellem og så er det via dvd afspilleren i computeren jeg ser dem. Det er altså totalhygge for mig. Indtil videre i år er det blevet til Olsenbandens første kup. Og i dag går jeg i gang med Jul på Kronborg.


Min ynglings - julekalender er Jullerup Færgeby. Den er fra det år jeg blev født og har i år 40 års jubilæum. Jeg tror at jeg har set den mindst 20 gange.

Hvad med jer kære læser, har I en ynglings - julekalender?

2 kommentarer:

  1. Jeg kan allerbedst lide "Jul i Gammeby" og selvfølgelig "Jul på slottet", som er rigtig humoristisk. Af de nyere er de selvfølgelig "Ludvig og Julemanden", men det er nok mest fordi jeg kan se Børglum Kloster her fra hvor jeg bor. Lidt lokalpatriotisk har man vel lov at være ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også nogen gode julekalendere :)

      Slet