lørdag den 30. august 2014

Bogkøb, anmeldereksemplarer og fødselsdagsbøger August

Endnu en måned er ved, at gå på hæld og det er tid til, at gøre status over bogkøb, som dette indlæg normalt ville handle om. Jeg har lavet lidt om i det og vil nu ved slutningen af hver måned vise bogkøb og de anmeldereksempler jeg har fået tilsendt. I denne måned er der dog også fødselsdagsbøger med, jeg har nemlig fødselsdag i August.  :)

De købte bøger:
 
Lars Kjældegaard - Den røde labyrint. Har jeg faktisk ikke købt men fået af min mor, den har været med i Ude&Hjemme, og min mor mente det var en bog jeg gerne ville overtage. (endnu ikke læst)
Jennifer Weiner -  det næstbedste. Købt i Fakta til 39 kr. Synes den lød hyggelig, kendte den ikke men synes til de penge at så ville jeg tage den med. (endnu ikke læst)
John Green - en flænge i himlen. Købt i Bilka til 100 kr. Jeg glæder mig så meget til at læse den, har læst så mange gode anmeldelser af den i blogland. (endnu ikke læst)
Sue Townsend - Adrian Moles dagbog. Fra den lokale Bog&Ide til 40 kr. Læste den som barn/ung og der var den klart en favorit. Ved ikke helt om jeg tør genlæse den, for tænkt hvis jeg bliver skuffet. Det er trods alt mindst 25 år siden jeg læste den sidst. (endnu ikke læst)
Hjort og Rosenfeldt - Fjeldgraven. Købt brugt i en facebookgruppe til 50 kr. Glæder mig meget til denne bog - hyggede mig meget med de to første i serie. Bogens hovedperson er bare så for meget at jeg ikke kan andet end at holde af ham. (endnu ikke læst)

                                                          Anmeldereksemplarerne:

Rune T. Kidde og Ida Holst - Friederikesdal. Fået tilsendt fra Modtryk. (er læst, se anmeldelse her )
Keld Conradsen - Familien Bruchfontaine. Fået tilsendt fra Modtryk.(endnu ikke læst)
Håkan Nesser - Levende og døde i Winsford. Fået tilsendt fra Modtryk. (er i skrivende stund i gang med at læse den)


                                                        Fødselsdagsbøgerne:


Turen går til Rom. Købt for den gavekort jeg fik fra mit arbejde. Tager en tur til Rom i November, og da jeg har en svaghed for rejsebøger, så køber jeg altid en del i forhold til den rejsemål jeg har. Jeg var så heldig, at få en del penge i gave fra min familie og venner, som netop skulle bruges i forhold til en rejse til Rom :)
Kirstin Marja Baldursdottir - Fra hus til hus. Også købt for det gavekort jeg fik fra mit arbejde.
Richard C. Morais - Hundredefodsrejsen. Købt for det gavekort jeg fik fra den lokalgruppe under DepressionsForeningen, hvor jeg har været kontaktperson.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar