tirsdag den 29. juli 2014

#sortsuperego #1

Faldt helt tilfældigt over bloggen http://sorttale.blogspot.dk/ i dag og det første indlæg jeg læser/ser fanger mig helt vildt og jeg tænker det skal jeg være med til. Sorttale har sammen med http://mitsuperego.blogspot.dk/ lavet en skideskæg udfordring - de har lavet et glas med små sedler  i hvor der står en lille ting du skal gøre og så har du 14 dage til det. Du kan vælge at være med til dem alle eller dem du synes er sjove. Du kan blogge om det, du kan twitte om det eller smide det på Instagram, pigerne vil følge det hvis du bruger hashtagget #sortsuperego. Det skal lige siges at alle udfordringerne har noget med bøger at gøre.

Den første er "læs en bog der vækker barndomsminder" - først tænkte jeg hmm der er mange for få sekunder efter at tænke - det må klart blive en af Ole Lund Kirkegaards fortællinger. Jeg elskede ham som barn (gør det faktisk stadig). og har brugt hans bøger en del i forbindelse med mit arbejde som pædagog - nok mest da jeg arbejdede i SFO.

Jeg har valgt Frode og alle de andre rødder. Det er stykke tid siden jeg sidst var i selskab med Frode. Historien om Albert er nu min ynglings fortælling og jeg kan huske, at det var det første bog jeg selv købte som barn :) Den er også godt slidt efterhånden.

Så nu er det bare at sige 1 - 2 - 3 sæt i gang......

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fedt, at du vil være med! Og fremragende bogvalg. Ole Lund Kirkegaard virker altid <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes det er en superfed og anderledes ide I er kommet med. Glæder mig allerede til tirsdag så vi kan se hvad der så sker :)

      Slet
  2. Ole Lund Kirkegaard er virkelig fantastisk. Jeg tror han er en af dem jeg læste allermest, mens jeg gik i folkeskole. Jeg har overvejet at anskaffe mig den fine pasteludgave der befinder sig nede i alle boghandlerne. Jeg vil SÅ gerne læse dem igen.

    Og pissefedt at du er med, det er bare dejligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh den er også bare så fin :) Og Ole Lunds Kirkegaards univers er så skønherligt

      Slet