mandag den 14. april 2014

Blog nr......

2, som jeg lavede for et stykke tid siden har jeg valgt ikke at bruge alligevel. Så jeg ligger det indlæg, der var skrevet på den ind her i stedet.. Og så håber jeg, at jeg får mere litteratur ind på denne blog, da litteratur er en stor del af livet i dukkehuset :)

Dødsriget
Dødsriget
Forfatter: Tom Kristensen
Udgivet: 2007
Thriller




Saeed mister sin tvillingsøster, som bliver dræbt af sin mand, den saudiarabiske prins Yasir, Saeed er så fuld af had at han planlægger en hævn, som så går galt. Saeed må herefter forlad Jadda og ender i Oslo. Her bliver han en del af en fundamentalistisk terrorgruppe. Saeed har dog sin egen dagsorden ved siden af gruppens, for i Norge er der netop åbent en afdeling af Global Capital, et internationalt inkassofirma, der ejers af Prins Yasir.

Tommy, som hidtil har arbejdet i skattevæsnet, bliver tilbudt en topstilling i Global Capital, som han takker ja til. Hvad han ikke ved er at firmaet tjener penge til international terrorisme. Tommy finder også kærligheden og alt synes at kører på skinner for ham, dog varer det ikke længe før problemerne hober sig op både i firmaet og med kærligheden.

"Dødsriget" er en god og velskrevet bog, dog måtte der gerne være lidt flere detaljer med, der bliver sprunget let over nogen ting. Men klart en bog som jeg vil anbefale videre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar