onsdag den 9. oktober 2013

Sten saks papir

Der er for lidt litteratur i denne blog, selv om der bliver læst en hel del i dukkehuset. Så nu er det vist på tide med en boganmeldelse :)

Den forrige bog jeg læste var "Sten saks papir" af Naja Marie Aidt.


I bogen er Thomas hovedperson, hvis kriminelle far, som Thomas intet forhold har til er død. I kølvandet på fars død vil Thomas' søster gerne have fars brødrister, som viser sig ikke at virke. Da Thomas skiller den ad finder han en pakke indeholdende en stor sum penge. En del begivenheder finder nu sted i Thomas' liv og spørgsmålet er så om det har noget med pengene af gøre eller ej.

Bestemt en bog, der er værd at læse. Jeg hyggede mig meget med den. Den kan læses enten med en vinkel på Thomas' kriminelle far, som endte sine dage i fængslet eller en vinkel på en succesrig mands liv - som former sig på en anden måde end ventet efter fars død.

2 kommentarer:

  1. Spændende - jeg har aldrig læst noget af Naja Marie Aidt, men ved at hun bliver rost alle vegne. Tak for anbefalingen!

    SvarSlet
  2. Det var også mit første møde med hende :)

    SvarSlet